تلبية لنداء الصدر: سرايا السلام تعلن استعدادها لأي طارئ

أمن 23 أكتوبر 2019 0
Members of the Saraya al-Salam (Peace Brigades), a group formed by Iraqi Shiite Muslim cleric Moqtada al-Sadr, brandish their weapons in Iraq's holy city of Najaf as they prepare to reinforce government forces in the fight against the Islamic State group for control of Fallujah, east of the capital, on May 17, 2016. Iraqi security forces and allied fighters have regained significant ground from the jihadists, securing the Ramadi area earlier this year and retaking the town of Heet last month. But parts of Anbar -- including Fallujah -- are still under IS control, as is most of Nineveh province, to its north. / AFP PHOTO / HAIDAR HAMDANI
+ = -

كي برس/ بغداد

 

 

اعلنت “سرايا السلام” الجناح العسكري للتيار الصدري يوم الاربعاء عن استعدادها لأي طارئ قد يحدث خلال التظاهرات التي من المقرر ان تنطلق في يوم 25 من شهر تشرين الاول الجاري.

 

وقالت السرايا في بيان انها “على اتم الاستعداد والجهوزية لكل طارئ يمرُّ به” العراق.

 

وكان مقرب من زعيم التيار الصدري مقتدى الصدر قد اصدر بيانا دعا فيه ستة اطراف في التيار بينها “سرايا السلام” الى “الاستعداد والجهوزية لكل طارئ، والتأهب لكل أمر، من ليلة الخميس القادم 26 من شهر صفر والى اشعار اخر، وذلك بسبب ما يمر به العراق من ظروف الثورة وما يحدق به من خطر”.

شاركنا الخبر
الأكثر مشاهدة
%d مدونون معجبون بهذه: